Startuje kampania „Zrozumieć Starość”
Twoje zrozumienie wiele znaczy – to hasło kampanii społecznej „Zrozumieć Starość” mającej na celu uwrażliwienie odbiorców na potrzeby rosnącej grupy osób starszych.
2018-02-28
Początek kampanii organizowanej przez Fundację Zaczyn przy wsparciu Promedica24 przypada na 22 lutego 2018 r. Tego dnia na specjalnej konferencji prasowej odbywającej się pod patronatem Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, zaprezentowany zostanie spot telewizyjny, który w kolejnych tygodniach emitowany będzie w wybranych telewizjach czy w internecie. Elementami kampanii są również spoty radiowe czy emitowane w komunikacji miejskiej, serwis edukacyjny ZrozumiecStarosc.pl, poradnik drukowany dla rodzin osób zależnych, a także spotkania w szkołach i specjalne wydarzenia z udziałem osób publicznych.
Adresatami kampanii są wszystkie osoby, które dopiero w przyszłości znajdą się w tzw. trzecim wieku i dziś nie wyobrażają sobie w pełni wyzwań, z jakimi wiąże się starzenie w wymiarach fizycznym i psychicznym.
– Wyzwanie związane ze starzeniem możemy analizować pod względem społeczno-ekonomicznym, wszak liczba osób 60+ w Polsce to 9 milionów, a już wkrótce wzrośnie do 12 milionów. Jednak w naszej kampanii chcemy zwrócić uwagę na aspekt indywidualnych potrzeb seniorów. Bardzo wiele osób potrafi traktować osoby starsze z obojętnością lub nawet pogardą. Powodem tego jest brak empatii, ale i podstawowej wiedzy o tym, jak zmienia się funkcjonowanie naszych ciał i umysłów w kolejnych dekadach życia. Chcemy pokazać, że wzajemne zrozumienie dużo znaczy dla jakości życia nas wszystkich, zarówno seniorów, jak i osób młodszych, które w przyszłości będą mieć te same problemy – mówi Przemysław Wiśniewski z Fundacji Zaczyn.
Kampania potrwa co najmniej do końca kwietnia 2018 r.